duminică, 27 aprilie 2008

Imi place ca-i pace...Hristos a inviat!


  • Obisnuiam sa fiu indiferenta in ceea ce priveste credinta in Dumnezeu si refuzam sa cred ca totul se intampla cu un scop.Consideram ca biserica e doar un loc pentru poseri si fanatici,nimic sacru,nimic in plus fata de ce-mi putea oferi una dintre icoanele de acasa.Gandind in mod logic si exact,daca Dumnezeu e pretutindeni de ce trebuie sa ne adunam in acesta casuta cu lumanari si sa dam bani doar pentru a pune un bilet cu numele celor dragi?La slujba de inviere mi s-a demonstrat contrariul.Se pare ca pe langa alte beneficii care vin odata cu mersul la biserica,cel absolut e starea de bine generata.Poate ca Dumnezeu exista...si chiar daca nu ar fi asa,ar trebui sa-l simtim numa privindu-i pe cei care se dedica Lui si observand cum raul parca se diminueaza la ideea ca cineva suprem crede in tine neconditionat.Nu vroiam sa-mi pun increderea intr-o biserica desacralizata unde,copil fiind,mergeam sa ma uit la icoane sau sa fac orice altceva decat sa vorbesc cu Dumnezeu.Acum insa observ ca fiecare trateaza lacasul sfant in functie de ceea ce este el insusi,motiv pentru care pot afirma cu mandrie ca am crescut.Iar daca privesti la cei batrani in timp ce slujeste preotul se poate remarca bucuria din ochii lor,cum stiu totul pe derost sau...doar ca au adormit.Am luat lumina la propriu si la figurat.
  • Si daca tot a inviat a nu-stiu-cata oara Hristos,hai sa vina si iepurasul.Asa,si unde e lagatura???Acest pseudo-simbol al sarbatorilor pascale a reusit,mai subtil ce-i drept,sa fie introdus in ortodoxism dar in mod paralel.Acest concept pagan avea sa se transforme intr-un puternic temei comercial prost asociat cu o insemnata intamplare biblica.Romanii tind,orbeste si lipsit de intelepciune,sa preia si sa integreze perfect in societate dovezii vii ale subculturii si ale piederii traditiei(de la raspandirea manelizarii precum pesta bubonica pana la sarbatori imprumutate gen Valentine's day sau Halloween.De unde pana unde iepurasul are langa el intodeauna un cos cu oua?Le face el sau ce?Binecunoscuta legenda a oualor rosii o stim cu totii,dar nu-mi amintesc sa fi fost vreun iepuras partas la scena rastignitrii lui iisus.Oricum nu am crezut niciodata ca ar exista un iepure de Pasti care aduce cadouri.Era limpede ca darurile erau de la parinti.Cel putin Mos Craciun si Mos Nicolae sunt oameni.Dar un iepure,ce sa care cu manutele alea ale lui?Asa ca prietene,nu esti binevenit aici.

Niciun comentariu: